søndag den 8. november 2009

Lidt nyt fra Vestfronten

Jeg har forfærdelig travlt for tiden, så det der med at få opdateret bloggen er lidt svært at nå. Men nu er det søndag, prøveeksamenen er afleveret og der er nogle timer til jeg skal lave aftensmad, så jeg må hellere benytte mig af muligheden.

Først et par billeder af æblesiruppen og chutneyen fra sidste weekend. Siruppen er rigtig nok god på græsk youghurt med frugt og mandler. Vi har ikke testet det på pandekager endnu.

Churtneyen er også super god! Og meget gul.
Min lillesøster, Karen, lånte lejligheden i går og lavede mad med en flok drenge som efterlod en håndfuld bananer der var så stødte at vi var nødt til at bage muffins af dem. Så dagens køkkenhygge har været centreret om disse dejlige banan-kanel-chokolade muffins. Helt vidunderlige, omend lidt tunge. Sune kunne nemt spise 4 mens jeg måtte give op efter 2 helt lune, smeltende chokolade-fyldte muffins. Mmm... Med mælk til...


Om lidt en gang skal symaskinen frem - den er til låns fra Inga, min egen døde og blev sendt til Afrika af symaskinebutikken, hvor de skiller den ad og bruger stumperne til noget andet.
De fleste af mine kreative aktiviteter for tiden er desværre så hemmelige at de ikke kommer på bloggen - det er jo snart jul og mine søskende og jeg har aftalt hjemmegjorte gaver i år, så dem er jeg så småt i gang med.
Jeg kan dog lige vise et billede af det hækletøj jeg er i gang med for tiden. Det skal blive til en kort vest til mig selv og nu er jeg snart færdig med rygstykket. Det har også kun været i gang siden sommerferien :)
Men nu sker der noget. Brunt, gråt og blåt syet sammen med sort.


Ellers prøver jeg at styre mig når det kommer til juleriet, men det går ikke så godt. Jeg ved også at eksaminerne kommer til at ødelægge julestemningen for mig - så må man vel godt gå i gang lidt før? Jeg pønser i al fald heftigt på Sunes julegaver og at svigerforældrene serverede julemiddag i går (de er i Guatemala fra midt november til slut januar) hjalp heller ikke.
En lille julesang kan I da få. Og et nummer med The Moldy Peaches som jeg tit har på hjernen for tiden. Den er ikke julet, bare rar.
God fornøjelse og glædelig for-jul!



2 kommentarer:

  1. Hvor hyggeligt med bananmuffins, og så på en dejlig søndag. Håber at du får en super uge! Skal hilse fra Mikkel

    SvarSlet
  2. Tusind tak! Hvor er det hyggeligt at vi lurer med på hinandens blogs. De der muffins er killer! Og stadig fantastiske...

    SvarSlet